Élj bárhol, élj az Airbnb-n

Egy amerikai házaspár úgy döntött, hogy egy évre az Airbnb-be költözik. Ezt úgy vitelezik ki, hogy világszerte több helyen, Londonban, Olaszországban, Mumbaiban is megszállnak egy-egy hónapra, miközben a Tennessee-ben lévő otthonukat kiadják a platformon keresztül, részben ebből a bevételből finanszírozva az utazásukat.

Nyilván ez még nem egy nagyon elterjedt módja a turizmusnak. Az Airbnb friss gyorsjelentését olvasva kiderül, hogy rekordmagasan áll a cég foglalásokból származó bevétele, meghaladva a pandémia előtti szintet, miközben a globális turizmus még messze nem állt vissza a 2019-es szintre. Hogyan lehetséges ez? Egyrészt megnőtt a hosszabb, akár hónapokon túli tartózkodások aránya, kevésbé repkednek az emberek várost nézni 2-3 napra. Másrészt nőtt a vidéki turizmus súlya, csökkent a top városok jelentősége.

Egy biztos: utazni “kell” és remek kikapcsolódás. Az idegenforgalom továbbra is fontos része marad a világgazdaságnak és nagy jövedelemkiegyenlítő szerepe lesz, hiszen rajta keresztül lapátolják a gazdagabbak a GDP-t a szegényebbekhez. Mellette fontos szerepe van a kultúrák békés keveredésében is, így a globalizáció egyik motorja az üzletág.

Az utazási kedvet egyáltalán nem vette el a pandémia, de alaposan átrajzolta az utazási szokásokat. Az Airbnb ehhez alkalmazkodva próbál lépést tartani a változó trendekkel:

kevesebb, de hosszab utak, és több nem-urbánus desztináció.

2022-ben végre mindenki pótolni akarja, amit 2020 és 2021 elvettek tőle: a januári foglalások az idei év nyarára 25 százalékkal haladják meg a pandémia előtti utolsó békeév foglalási volumenét.

Forrás: Vakmajom Facebook-oldala