Rossz hír az akkugyártóknak: egyre nehezebb eladni az e-autókat

Egyre nehezebb eladni a teljesen elektromos autókat az Egyesült Államokban: míg benzinesből 1 havi készlet van a kereskedőknél, elektromosból 6-12 havi (!) készlet halmozódott fel. És a kínálat egyre csak nő… Míg idén 56 akkumulátor-meghajtású modell közül lehet választani, jövőre a szám 100-ra ugorhat.

Az ok?

A fogyasztók jelentős része nem akar elektromosra váltani. Zavarja őket a magas ár, a nehézségek a hatótávval, töltéssel (van-e épp töltő, működik-e, hozzáférhető-e, mennyit kell a töltés miatt vesztegelni stb. – míg azért egy benzines kocsiba bárhol, 5 perc alatt beletöltesz 5-600 kilométerre – vagy többre – elég üzemanyagot és szaladsz tovább).

Forrás: WSJ, Vakmajom

Aki elektromosra is vált, gyakran tart hosszabb utakra egy benzinest is, még inkább második-harmadik autónak tart elektromost. Városi furikázásra jó, pláne ha van garázs is hozzá, ahol lehet tölteni.

Azt nem lehet tudni, hogy ez egy átmeneti megtorpanás a keresletben, vagy tartósabb jelenség, hogy a fogyasztók óvatosabbak a macerásabb elektromossal, nem lehet mindent bármi áron eladni nekik, mindenesetre több nagy gyártó máris lefújt vagy elhalasztott pár gyárberuházást, ahol elektromos autót szerelnének össze, attól tartva, hogy majd nem lesz kinek eladni.

Akkugyártóknak ez nem olyan jó hír…

A jelenség az elektromos autók rosszabb értektartása irányába is mutathat, hiszen amire kisebb a kereslet, azt alacsonyabb áron lehet eladni, az újaknál is áresés lehet belőle, hiszen a kereskedők nem szeretnének a készletekbe belefulladni.

Szóval, azok a gyártók járhatnak jól, amelyek nem szaladtak nagyon előre az elektrifikációban, és kellő választékban kínálnak hagyományos meghajtású és hibrid kocsikat is, hiszen a fogyasztó továbbra is akarja ezeket a kényelmesebb rendelkezésre állásuk miatt.

Forrás: Vakmajom Facebook-oldala

Ez egy véleménycikk, amely nem feltétlenül tükrözi a HOLDBLOG szerkesztőségének álláspontját.