Európában és az Egysült Államokban az e-kereskedelemi platformok gyakran szembesülnek azzal, hogy a fogyasztók visszaküldik nekik a tőlük megvásárolt termékeket. Mivel a kereskedők gyakran nem rendelkeznek állandó raktárakkal ezen termékek számára, mára létrejöttek olyan, magukat felszámoló vállalatoknak nevező cégek, amelyek összegyűjtik a visszaküldött termékeket, raklapra csomagolják őket, és így árulják ismét a fogyasztók számára.
Ebben a cikkünkben foglalkoztunk az Amazon zsugorodáskényszerével.
Hogy működik a modell? A raklapokra terméket csomagolnak – gyakran doboz nélkül, de hibátlan állapotban –, majd a raklap mérete szerint (van kisebb és nagyobb is) beárazzák a „csomagokat”. A raklapokra mindenféle értékes termék kerül, elektronikai eszközök, játékok, háztartási eszközök és gépek, sporteszközök, különféle szerszámok vagy akár kerti kiegészítők. A lényeg az, hogy a vásárlók nem tudják, hogy pontosan milyen termékeket fognak megvásárolni.
Az alábbi táblázatok azt mutatják, hogy milyen típusú fennmaradó raktárkészletek halmozódnak fel az Amazonnál.




A vásáról számára az üzleti modell meglehetősen egyszerű:
vásárolni egy vagy több raklapnyi árut – zsákbamacskát –, majd továbbadni azt.
Az árukat legegyszerűbb a közösségi platformokon meghirdetni, aminek egyrészt nincsenek (nagy) költségei, másrészt nagyon hatékony tud lenni. Karácsony közeledtével ezen üzleti modell kimondottan jó ötletnek tűnik…
Ahogyan elnézem a képeket, a vevők mindenfelé dolgot kapnak a raklapokba csomagolva, ezáltal a fogyasztók széles körű igényei is lefedhetőek.
Életképek a raktárakból:








Érdemes elolvasni az eredeti hirdetést is, ami alapján a bejegyzést írtam.
Miért nem tudunk ellenállni a Black Friday-akcióknak?
Viselkedési pénzügyi jelenségről van szó, ami azt jelenti, hogy a racionálistól eltérő módon reagál a fogyasztó, amit érzelmi és információ-feldolgozási torzítások okoznak.