Az 1970-es évek derekán a VAZ-2103-as állt a Lada-kínálat csúcsán. Az „Ezeröcsi” olaszos szépségével, erős motorjával, kényelmével, gazdag műszerezettségével hihetetlenül vágyott autó volt a keleti blokk országaiban – maga „a Nyugat”. De az elvtársak azt kívánták legyen még feljebb, így 1975 decemberében megszületett a VAZ-2106-os. Az új modell 1568 köbcentiméteres, 78 lóerős erőforrást kapott. Bár ez csak 3 lóerős gyarapodást jelentett a 2103-as teljesítményéhez képest, de a forgatónyomaték 106-ról 123 Nm-re való növekedése mégis érezhető erőtöbbletet jelentett. A 2103-asnál bevált formán szokás szerint csak minimálisan változtattak. A 2106-osnak más a hűtőrácsa, a fényszórók foglalata, módosultak a lökhárítók, a dísztárcsák, az oldalindexek, a díszlécezés és a hátsó lámpák is. Belül teljes szövetkárpitozást kaptak az ülések (az elsők fejtámlát is), illetve orosz népi motívumok jelentek meg a kormányközépen és az első ajtókárpitokon.
Nyugaton csak 1982-ig állta a versenyt a 2106-os az erős konkurenciával szemben, az Ezerötös motorjával 1500s (avagy 21061-es) néven mégis hosszú karriert futott be. Gyártását 2001-ben az Izshez helyezték át. Az utolsó 2106-os (pontosabban 21061-es) is ott gurult le a szerelőszalagról 2005. december 28-án. Az izsevszki időszakkal együtt a típust kereken 30 éven át gyártották, több mint 4,3 millió példány készült belőle.
Árak: a klasszikus autók legnagyobb németországi értékbecslő szervezete, a Classic-analytics értékelése szerint a VAZ 2106-os tökéletes állapotú példányai napjainkban 12 000 euróért cserélnek gazdát. Egy szép állapotú példány 6 500, míg egy átlagos állapotú 4 200 eurót ér. Egy felújításra szoruló példányért viszont már 1 200 euróval a zsebben is érdemes elindulni.