Hirdetéspiac: a digitális megfojtja a hagyományost

A hirdetők egyre látványosabban fordulnak a digitális megoldások és felületek felé. A Magna Global szerint a lineáris (például televíziós és rádiós) hirdetésköltések volumene 2016 és 2025 között 29 százalékkal fog bezuhanni, miközben a digitális, online hirdetéspiac az azonos időszak végére duplájára fog növekedni.

A közösségi médiában is érdekelt Big Tech óriások ezt úgy várják, mint egy falat kenyeret: a Meta (Facebook-anya), az Alphabet, az Amazon és a Twitter bevételeiben is nagy szeletet foglalnak el a hirdetéspénzek. Például a Google- és YouTube-tulajdonos Alphabet bevételeinek 81 százaléka jelenleg is a hirdetéspiacról érkezik.

Amerika adóssága

Az Egyesült Államok bruttó államadóssága a múlt hét elején átlépte a 31 ezer milliárd dollárt. Most, egy globálisan rossz és amerikai belföldön sem túl fényes gazdasági-politikai pillanatban.