Hogyan válj az iszonyúan kompetitív dönerpiac királyává?

Óriási kasszasiker lehet Ferhat Yildirim török vállalkozó azon ötlete, hogy emelt minőséggel lép be az iszonyúan telített dönerpiacra.

Rá sem lehet ismerni a csak három éve indult Ferhat Dönerre a Favoritenen: a szomszédban megszerzett egy új, sokkal nagyobb helyet, és már 400 négyzetméteren üzemel. Duplájára nőtt a dönerkapacitás és továbbra is fatüzelésen sül a – természetesen – osztrák marha, és fatüzelésen készül a vékony dürüm, a lepénykenyér mindig frissen, ott helyben. Már saját joghurtjuk is van. Lett nagyobb vendégtér, kulturáltan le lehet ülni, és nagyon dizájnos a belső kialakítás. A szendvics továbbra is kiváló, és az érdeklődés sem lankad, félórás (!) sorok továbbra sem ritkák. A bővülés logikus reakció az irdatlan keresletre, amit ki kell elégíteni.

Több dönert akartok venni? Gyertek, növelem a kapacitást. Gyertek, könnyen elértek bárhonnan a városból, hiszen pár lépés a metrómegálló, a lokáció tökéletes, sétálóutcán, egy Lidl meg egy Hofer tőszomszédságában. Jön is mindenki, festékesruhás melósok, egyetemisták, turisták. Van, aki elvisz hatot.

Fotó: Vakmajom

Minden sarkon van itt a Favoritenen egy döneres, tarol, ez az üzlet biztosan bőségesen jövedelmez és nem csak napi eurótízezrekben mérhető bevételt termel, tehát éves szinten több millió eurós komoly vállalkozás, kétezer szendvicset biztos eladnak naponta, csak amíg ott ettem, elment száz, plusz az italok. Mindeközben legalább húsz embernek ad jól fizető, korrekt munkát Ferhat Yildirim.

Nyerőgép mindenkinek, és a vevőknek is, hiszen minőséget kapnak a pénzükért. 5,6 euró egyáltalán nem sok érte, jócskán megéri az árát. Osztrák vásárlóerővel, ahol a tanár keres havi 3000-et, ez aprópénz, semmi.

A kapitalizmus, a sikeres vállalkozás és szemmel látható gyarapodás az egyik legjobb módja az osztrák társadalomba való integrációnak.

Mindenki nyer vele, egyszerűen öröm látni és végigkövetni, ahogy ez a Covid-korszak körül nyitott új üzlet virágzik és bővül, és mennyi embernek ad példát, hogy lehet önerőből és önszorgalomból, piaci versenyben sikerre vitt vállalkozáson át jól megélni, sőt, akár meggazdagodni. És a semmiből, egy jó ötletből – értéket teremtve – nagy adófizetővé válni.

Amíg majszolgattuk a szendvicset, egy fejkendős török csaj egy tálca teával végigkínálgatta a sorban állókat, maradt neki kettő, odajött az asztalunkhoz, hogy kérünk-e. Grátisz, ingyen, ez a cég ajándéka. Nem nagy költség, de nagy gesztus, az eredeti értelmű vendégül látás szimbóluma és ezzel a vevő lekenyerezése az ingyen ital. Roppant ügyes marketingfogás ez. Jöhet, persze, az esős-hűvös márciusban jólesik a forró bécsi török tea!

Forrás: Vakmajom Facebook-oldala

Ez egy véleménycikk, amely nem feltétlenül tükrözi a HOLDBLOG szerkesztőségének álláspontját.

AbBorítókép illusztráció. Forrás: Adam Berry/Getty Images