Indulhat valami nagy Kelet-Európából?

Támad a Pepco. A lengyel alapítású, mára dél-afrikai többségi tulajdonú, olcsó ruhában és otthoni dekorban utazó láncnak már 3500 (!) üzlete van – afféle lengyel Primark –, és 2000 (!) új üzlettel tervezi beteríteni Németországot.

Jöhet-e valami nagy Keletről? Jöhet.

A lengyel kapitalizmus, köszöni szépen, él és virul, és az inflációs időkben csomó európai fogyasztó éppen ezt keresi, lefelé vásárol, márkás helyett kevésbé márkásat, hogy így őrizze meg a vásárlóerejét.

Németországban hódít a lengyel Pepco, Fotó: Shutterstock

Egyre több olyan lengyel, cseh, és román céget látni, amelyek európai méretben gondolkoznak, és otthonról indulva megpróbálnak európai kaliberű játékossá válni.

Mert az a valami, a miniatűr otthoni, “vidéki” piacok, az azokon elért “sikerek”, önmagukban semmit nem érnek. Az a falusi világhír. A lóvé a nagy közös európai piacban van.

A Pepco Group üzletei, Forrás: pepcogroup.eu

Forrás: Vakmajom Facebook-oldala

Ez egy véleménycikk, amely nem feltétlenül tükrözi a HOLDBLOG szerkesztőségének álláspontját.