1972-ben a Torinói Autószalonon a Fiat bemutatja új kisautóját, a legendás 500-ast leváltó 126-os típust. És bár a mindössze 3,05 méter hosszú karosszéria teljesen új, a technika jórészt a régi. Kéthengeres motorja 594 cm3-es, 23 lóerős. Ezzel párhuzamosan lengyel barátaink a Nagypolszki (Polski Fiat 125p, 1967) után éppen egy kisautó gyártásába szerettek volna belevágni, amihez ismét a Fiat-palettáról kerestek „donort”. Választásuk a frissen bemutatott 126-osra esett. 1973-ban meg is kezdődött a Polski Fiat 126p licencgyártása Bielsko-Bialában.
Az első évjáratok még krómozott lökhárítóval, krómozott tanksapkával, valamint a típus egyik védjegyének számító, „kúpos” felnivel érkeztek, orrukon az eredeti Polski-emblémával, oldalukon pedig a származást büszkén hirdető „Licencja Fiat” felirattal. 1977-ben érkezett a 652 cm³-es motor, amellyel a teljesítmény 24 lóerőre, a nyomaték 39-ről 43 Nm-re nőtt. 1987-ben önálló lengyel fejlesztésként jelent meg a csak egyes nyugati piacokon kínált BIS nevű változat, háromajtós ferdehátú karosszériával, hátsó csomagtartóval, fekvő, vízhűtéses, 704 cm³-es motorral, 26 lóerőre növelt csúcsteljesítménnyel. Az eredeti olasz verzió 1980-ig maradt gyártásban, de lengyel testvére még éppen megélte az ezredfordulót, amikor 2000-ben a „Happy End” szériával végleg elbúcsúzott. Összesen 3,318,674 darab Kispolszki hagyta el a szerelőszalagokat.
Árak: a klasszikus autók legnagyobb németországi értékbecslő szervezete, a classic-analytics értékelése szerint a Polski Fiat 126p tökéletes állapotú példányai napjainkban 5.700,- Euróért cserélnek gazdát. Egy szép állapotú példány 3.500,- Eurót ér, átlagos állapotban pedig 2.200,- Euró a vételár. Egy felújításra szoruló példányért 700,- Eurót kérnek, a teljes restaurálásra váró példányokhoz viszont már 200,- Euró birtoklása esetén is hozzájuthat a lelkes veterános.

