LVMH, a sárm kalmárja

Új abszolút rekordra ugrott a francia LVMH részvényének árfolyama az európai kereskedésben arra a hírre, hogy minden globális régióban nőttek a vállalat eladásai. A vevők zabálták a cég olyan márkáit, mint a Louis Vuitton, a Moët, a Henessy, a Dior, a Sephora vagy a Bulgari. Nagy súlyával a luxusipar óriásának a francia részvényindexet is sikerült soha nem látott magasságba repítenie.

Hogyan? A kínaiak kijöttek a hosszú Covid-karanténból, és első dolguk volt végre berongyolni a Diorba, és Párizsban csilingelt a kassza.

Az LVMH a legnagyobb piaci értékű európai cég a maga 486 milliárdos kapitalizációjával, a 13. helyezett globálisan a listában, ahol az egy szem szaúdi olajcégen kívül csak amerikai vállalatok vannak, jól mutatva amúgy, hogy az USÁ-nak valójában mekkora a dominanciája a világgazdaságban. Megkérdőjelezhetetlen, igazi gorilla, egyetlen nagyobb amerikai cég tőkeértéke nagyobb, mint egy közepes állam éves GDP-je, a részvény márpedig fizetőeszköz is…

A legnagyobb piaci kapitalizációjú nagyvállalatok
Forrás: Vakmajom Facebook-oldala

Az LVMH ilyen top pozíciója kicsit arról is beszél, hogy mi, európaiak vagyunk a világ divatdiktátorai, arbiter elegantiae-i, a menőség irányának mutatói, a sárm kalmárjai, akik stílusteremtő véleményt tudnak formálni a szoknya hosszáról, a nyakkendő színéről, a vers milyenségéről, hogy mihez milyen illat illik és a champagne kellő hűtési fokáról, és abból élünk, hogy mások jó drágán megveszik a portékáinkat, melyeken keresztül tulajdonképpen olcsón részesülhetnek ebből a vágyott európai imázsból, és még el is utaznak hozzánk, hogy személyesen is megnézzék, mi ez a menőség itt.

Ah, francia kellem és luxus, olasz tájak és ízek és stílusok, spanyol módok, skandináv dizájnok és krimik, azokra kínai, amerikai, japán, koreai, mindenki ráharap, mert az kell!

Közben persze a párizsi tüntetők épp feldúlják az LVMH-székházat, mert nem akarnak 62 év helyett 64 évre emelt nyugdíjkorhatárt, több évet szeretnének a francia állami nyugdíj kényelmében tölteni, és mi máson vernék le a dühüket, mint a luxusipar virágzó ikonján, miután pár hete megpróbálták felgyújtani Macron kedvenc vendéglőjét a Boulevard de Montparnasse-on, ahol hatféle osztriga van az étlapon.

De ez nem vesz le a bájból, a termék értékéből, sőt! Le a kalappal, hogy itt ilyen indulatos emberek vannak és ezt is lehet csinálni a véleményformálás keretében, ez is már micsoda menő divatdiktátorság.

Forrás: Vakmajom Facebook-oldala

Luxusipar, a pénzes ázsiaiak játszótere

Néhány hónapja Bernard Arnault európai üzletember lett a világ leggazdagabb embere a Bloomberg Billionaires Index szerint. Miből lett a 73 éves Bernard Arnault-nak ilyen nagy vagyona, és hogy működik a globális luxusmárkák piaca? Erről kérdezték Kun-Welsz Editet, a HOLD Alapkezelő portfóliókezelőjét.

Ez egy véleménycikk, mely nem feltétlenül tükrözi a HOLDBLOG szerkesztőségének álláspontját.