Brandértékben verhetetlen az Amazon

Habár Jeff Bezos mostanában leginkább a Mars és az NFL meghódításával van elfoglalva, szenteljünk egy ábrát annak, hogy az Amazon volt 2022 legértékesebb globális kiskereskedelmi márkája, messze lekörözve a főleg amerikai, illetve az Alibabához köthető kínai riválisokat.

Fontos, hogy brandértékről beszélünk, ami nem összekeverendő a márka mögött álló vállalat(csoport) eszközértékével.

Ez egy gyakran használt kifejezés a marketingszakmában, ami abból indul ki, hogy egy hasonló paraméterű termék értékesítéséből egy ismert márka több bevételt tud termelni, mint egy kevésbé ismert cég. A Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO) hat kulcskövetelmény szerint értékeli a márkákat.

A listára, sőt annak első helyére a lockdown-időszakban felfutott online értékesítési üzletága miatt került fel az Amazon.

Egy raktárból kap erőre az amerikai szakszervezetiség

Az Amazon Staten Island-i dolgozói megszavazták, hogy szakszervezetet alapítanak a munkahelyükön. Innen, Európából ez nem feltétlenül hangzik nagy dolognak, pedig az: ez a kiskereskedelmi óriás történetében az első sikeres önszerveződési kísérlet – írtuk tavaly áprilisban.

Ne maradjon le a hét legfontosabb híreiről!

Iratkozzon fel heti hírlevelünkre a legfontosabb tőkepiaci hírekért és további érdekességekért!

Feliratkozás