Az FSO gyárat 1951. november 6-án alapította a lengyel kormány Varsóban, ahol 1957-től a Syrena kisautót, majd Warszawákat gyártottak. Az 1960-as években viszont már valami korszerűbbre vágyott a nép, így lengyel barátaink felvették a kapcsolatot a Fiattal. Az 1965 végén aláírt licencszerződés alapján a kiválasztott modell az újonnan gyártásba kerülő Fiat 125-ös lett. 1967 novemberében el is kezdődött a lengyel modell, a Polski Fiat 125p sorozatgyártása.
Viszont az olaszok bizonyos fejlesztéseket nem adtak el, csak a karosszériát, azt is némileg átalakítva, így a „Nagypolszkinak” szögletes helyett kerek lett az első dupla fényszórója, narancssárga az indexburája, valamint karosszériáját jóval kevesebb króm díszítette. A beltér „csíkműszerfalas” dizájnja és a műszaki alapok nagy része ugyanakkor az elődtől, a „Fürdőkádnak” becézett Fiat 1300/1500 párostól érkezett – többek között szintén laprugókon rugózott -, viszont már négy tárcsafék lassította a 4,23 méter hosszú testet. Két motorváltozat létezett, a szintén „Fürdőkád”-örökségű 1300-ast 60-, az 1500-ast 75 lóerő mozgatta. És bár a Fiat 125-ös gyártása már 1972-ben befejeződött Olaszországban, a lengyel testvért apró fejlesztésekkel 24 éven át életben tartották, egészen 1991 júniusáig ontották a „Nagypolszkikat” a gyártósorok. Végül 1.445.689 darab hagyta el a varsói üzemet.
Árak: a klasszikus autók legnagyobb németországi értékbecslő szervezete, a classic-analytics aktuális értékelése szerint a Polski Fiat 125p korai évjáratú (1973-ig gyártott), szép állapotú példányai napjainkban 7.500,- Euróért cserélnek gazdát. Átlagos állapotban 5.000,- Euró a vételár, de egy felújításra szoruló autóért is még 1.900,- Eurót kérnek. A teljes restaurálásra szoruló példányokról viszont már 800,- Euró birtoklása esetén is álmodozhat a lelkes veterános.