Tolmácsoló szerep, tömören és közérthetően – Interjú Siegler Bálinttal

A marketing tolmácsolás – hangzott el Siegler Bálinttól, a jövő évi (nagy durranás) 30. születésnapjára készülő HOLD Alapkezelő marketing és kommunikációs igazgatójától, aki a Magyar Marketing Szövetség portáljának adott interjút.

Marketing.hu: Mit jelent számodra a marketing, és milyen szerepeit tartod a legfontosabbaknak?

Siegler Bálint: Nekem erre egyszerű válaszom van: a marketing nem más, mint tolmácsolás. Ez mindegyik szektorra igaz, de a mi szektorunkban, a pénzügyi szektorban különösen fontos. A cégeknél, vállalatoknál, szervezeteknél ugyanis dolgoznak nagyon okos emberek, akik nagyon jó dolgokat csinálnak, szakértői a munkájuknak. Az esetek többségében viszont azok, akiknek szól a dolog, nem annyira értenek hozzá, mint az adott vállalat. A marketingnek az a feladata, az a legfontosabb szerepe, hogy ezt lefordítsa az emberek, a célpiacok, a célcsoportok számára. Ezért szerintem ez a köztes, közvetítő, tolmácsoló szerepe a legfontosabb.

A HOLD, a kollégáink, a marketing csapatunk filozófiája nagyon támogatja azt, hogy mi minél egyenesebben, tömörebben fogalmazzuk meg a dolgokat. Ha valaki fellátogat például a weboldalunkra, akkor befektetésekről, pénzügyekről olvashat közérthetően. Ezt sok minden támogatja: az oldal megszövegezése, hogy van egy pénzügyi ismeretes lexikonunk, van egy olyan blogunk, ahol szintén közérthetően szerepelnek bejegyzések. Szóval, mi elég erőteljesen fókuszálunk erre a szerepre.

Ha jól láttam, tavaly indult egy új szolgáltatásotok is – az online vagyonkezelés –, aminek ugyanez volt az alapja.

Igen, ott is ezzel próbálkozunk. Vannak viszonylag bonyolult dolgok az életben, meg a pénzügyi piacon – például, hogy hogyan érdemes befektetni hosszú távon és hogyan nem –, és ezt szeretnénk közel hozni az emberekhez, közérthetővé, átláthatóvá tenni. Ebben a szektorban nagyon fontos a díjstruktúra is. Ezt is transzparenssé, átláthatóvá igyekeztünk tenni.

Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?

Én február óta dolgozom a HOLD-nál, így egy momentumot nem tudnék kiemelni. Különben sem gondolom, hogy itt lenne az ideje visszatekintenem. Én annak a híve vagyok, hogy nézzünk előre, csináljuk! Persze vannak apróbb sikerélmények, de egyet nem tudnék megragadni. Remélem, lesz olyan, amire ha visszatekintek majd, fel tudom mutatni, hogy erre vagyok a legbüszkébb.

Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?

Nem vagyunk már új szereplő a magyar pénzügyi szektorban, befektetési piacon. A HOLD jövőre lesz 30 éves. Viszont mi egy független szolgáltató vagyunk, nincs külföldi anyacégünk, nem vagyunk semelyik banknak a része, és nagy méretkülönbséggel nézünk szembe. A piacon lévő banki, biztosítási szereplők hozzánk képest nagyon nagyok. Mégis, amikor arról beszélgetünk, hogy online vagyonkezelés vagy lakossági szolgáltatások, akkor velük is versenyzünk. Izgalmas kihívás nekünk, a HOLD marketingkommunikációs csapatának, hogy hogyan lehet láthatóvá válni jóval kisebb lehetőségek és büdzsé mentén, úgyhogy mi mindig keressük azokat az irányokat és megoldásokat, amikor kis, de feltörekvő szereplőként észre tudjuk vétetni magunkat ezen az amúgy is sűrű piacon.

Az elmúlt, turbulens időszak számotokra inkább nehézség vagy lehetőség volt?

Abszolút lehetőség. Mi azért vágtunk bele például az online vagyonkezelésbe is, mert azt gondoljuk, hogy van olyan tudásunk, tapasztalatunk, szemléletünk, ami megkülönböztet minket a piacon, amit jobban tudunk a többieknél. Most úgy tűnik ezt el is tudjuk magyarázni, meg is tudjuk értetni azokkal, akik érdeklődnek ez iránt. Úgyhogy mi pozitívnak látjuk azt, ami az elmúlt egy-két évben történt a vállalatunknál. A következő 1-2 évet pedig még ennél is pozitívabbnak látjuk.

Mi az az eredmény, amellyel elégedett lennél az idei év vonatkozásában?

Az idei év vége már nincs olyan messze. Amivel elégedett lennék, például az, hogy – ahogy említettem – jövőre lesz a HOLD Alapkezelő 30 éves.

A HOLD Alapkezelő 1994-ben indult. Eredetileg a Concorde Értékpapír Zrt.-nek volt a Concorde Alapkezelő nevű leányvállalata. Az évek során tulajdonosi szétválás történt. 2017 óta nevezik a HOLD Alapkezelőt ezen a néven. Eredetileg intézményi vagyonkezeléssel foglalkozott pénztáraknak, nyugdíjalapoknak, majd az idő előrehaladtával privát vagyonkezeléssel kezdtünk el foglalkozni tehetős magánemberek számára, tavaly óta pedig, mondhatni, demokratizáltuk a szolgáltatásaink mögött lévő szaktudást, és online vagyonkezelés formájában már bárkinek elérhető. Ugyanaz a csapat, kompetencia és harminc év tapasztalata van bármelyik vagyonkezelési formánk mögött.

Ha idén év végén úgy tudunk elmenni az ünnepekre, hogy van egy részletes marketingkommunikációs tervünk arra, hogyan ünnepeljük meg ezt a harminc évet, az nekem nagy eredmény lenne.

Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel számotokra a tagság?

Ez egy összetett kérdés. Egyrészt kívülről nézve is és belülről látva is ez a Szövetség tele van jobbnál jobb programokkal, akár a nagy konferenciákról legyen szó, akár a szűkebb, esettanulmány jellegű látogatásokról. Másrészt sok olyan szakember van a szövetségen belül, akik hasonló cipőben járnak mint mi, ezért érdekes felvenni velük a kapcsolatot, érdekes velük beszélgetni. Úgyhogy azt gondoltuk, hogy van haszna számunkra, ha nem egyedül próbálunk az aktuális marketingkihívásokkal megbirkózni, hanem együtt tesszük ezt, és hozzánk hasonló problémákkal, lehetőségekkel szembe találkozó kollégákkal is át tudjuk beszélni a dolgokat. Azt mondanám, hogy a közösség és a programok azok, amik a belépés felé tereltek minket.