Mercado Libre. A liberalizáció és a szabadpiac kicsinálja, lekaszabolja az árakat – a spanyol vasúti közlekedésben is.
Amikor a Barcelona-Madrid vasútvonalon – ahol 300-zal mennek a vonatok és a 630 km-es távot 2,5 óra alatt teszik meg – először liberalizálták a piacot, és a színre lépett három társaság, az Iryo, az Avlo és az Ouigo között kirobbant a verseny, a korábbi jegyárak azonnal majd’ megfeleződtek. 81 euró helyett átlagosan 46-ért lehetett utazni, ami igen jó ár. Baráti.
Népszerű is lett a járat, és erre a legzöldebbek is csak csettinthettek, mert sokan a repülőről ültek át, ezért a szolgáltatásért ilyen áron már érdemes, pedig a Barcelona-Madrid légi közlekedés a világ egyik, ha nem a legforgalmasabbja. Volt.
Ez még mind semmi az árcsökkenésben!
Március 27-től az egyik versengő társaság új járatokat jelentett be Malaga-Madrid vonalon, ami szintén 300-zal megy, és az 530 km-t 2,5 óra alatt teszi meg. 7 euróért. Hetes nyamvadt euróért. Ami semmi. Két szendvics ára, de egy jobb főételt már nem kapsz ennyiért. Ingyen van. Gyerekeknek 5 euró. Nevetségesen olcsó. Röhej. Kettőt nézel a boltban, és ugrott ennyi. Hatalmas érték a pénzedért. Modern, hipergyors, kulturált közlekedés – semmiért.
Ide vezet a szabadpiac és a verseny. Ide vezet a piacok liberalizációja.
Libre Mercado.
Minden fogyasztónak nagy hangon és minden piacon kórusban kellene követelnie a szabadpiacot és a totális versenyt: hiszen többet ér a pénze tőle. Sokkal többet. Az inflációt az állam gerjeszti, a kapitalista verseny deflatorikus, leveri az árakat. A szabadpiac az igazi barátod. Kérdezd meg a pénztárcádat.
Forrás: Vakmajom Facebook-oldala
Budapest-Split út – Hogy csináljam minél zöldebben?
Nézzük meg, hogy környezetterhelés szempontjából milyen utazási módot kellett volna választanunk nyáron annak érdekében, hogy a lehető legkisebb hatásunk legyen!
Ez egy véleménycikk, amely nem feltétlenül tükrözi a HOLDBLOG szerkesztőségének álláspontját.