Szabó Balázs: 50 százalékkal nőtt a HOLD ügyfeleinek száma 2023-ban

Hatalmas összegű pénzbeáramlás, a reálhozamok megjelenése, a kötvényalapok térhódítása és az újabb és újabb szabályozói elvárások jellemezték a 2023-as évet az alapkezelői piacon, de vajon miről fog szólni 2024?

A Portfolio.hu megkérte a legnagyobb hazai alapkezelők vezetőit – köztük Szabó Balázst, a HOLD vezérigazgatóját is –, hogy értékeljék a mögöttünk hagyott évet és adjanak előrejelzést 2024-re.

Árgyelán Ágnes / Portfolio: Hogy értékeli 2023-at saját alapkezelője és az alapkezelői szektor szempontjából? 

Szabó Balázs: Az elmúlt évek nagy változása, hogy forintban ekkora infláció és kamatok mellett a megtakarítók tudatosságra kényszerültek. Ki kell jönni a betétből, különben elértéktelenedik a pénz. 2023-ban hasonló történt az eurós megtakarításokkal is: lett kamat, érdemes cselekedni. A HOLD Alapkezelőnél örülünk a normalizálódó kamatoknak és a tudatosabb, cselekvő ügyfeleknek. 2023-ban érdemben, 10 százalékkal növeltük a privát vagyonkezelt ügyfeleink számát, közben elindítottuk az online vagyonkezelésünket is. Összesen 50 százalékkal nőtt a HOLD ügyfeleinek száma idén. Az emelkedő kamatok a befektetéseinknek is jót tettek: az elmúlt néhány évben, és 2023-ban is, érdemi pénzt lehetett keresni fundamentális befektetésekkel, a HOLD alapjai az élmezőnyben teljesítettek. 

Néhány példa…
Forrás: Portfolio

Mit tekint saját alapkezelője és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak 2024-re?

Inkább három-öt-tízéves kihívásokat látok magunk előtt. Nagy kérdés, hogy a főként betétben ülő, ingatlanban vagy esetleg magyar államkötvényben gondolkodó lakossági megtakarítók felé tudjuk-e közvetíteni az üzenetünket: egy egészséges portfólióban érdemes részvényt is tartani, hosszú távon ez a vagyon gyarapításának legjobb módja. 

Befektetéseket tekintve: ma minden elemző azt kutatja, hogy „soft landing” (a gazdasági növekedés lassulása) vagy „hard landing” (a gazdasági növekedés csökkenésbe fordul) következik-e 2024-ben? A választ nem tudjuk, de a múltból ismert, jól érthető, sokak által feltérképezett kockázatokra könnyebb készülni. A Covid-járvány vagy az orosz-ukrán háború tanulsága az elmúlt évekből inkább az, hogy az előre nem látható kockázatok jelentik az igazi kihívást. 

Mely termékek, szolgáltatások és innovációk területén hozhat növekedést, előrelépést 2024 saját alapkezelőjénél, illetve az alapkezelői szektorban?

A HOLD-nál idén indítottuk az online vagyonkezelési szolgáltatásunkat, ahova belépési limit nélkül várjuk az ügyfeleket. Talán a szektort nézve is, de a HOLD Alapkezelő jövője szempontjából biztosan meghatározó kérdés: lehetséges-e jó szolgáltatást nyújtani online módon, tanácsadó vagy bankár nélkül? Videóval, podcasttal, infógrafikákkal, pénzügyi lexikonnal, interaktív felülettel információt átadni és bizalmat ébreszteni? Ügyfelekhez eljutni és hosszú távon együtt dolgozni online? Szerintünk igen, ezért vágtunk bele.