Csendesebb vizek, olcsóbb tengeri szállítmányozás

A legnagyobb kikötők közötti szállítmányozási díjakat összesítő Drewry World Container Index év per év alapon 61 százalékkal csökkent szeptemberre. Pontosabban, a 40 lábas konténerek tengeri szállítási díját mutató index tavaly ilyenkor történelmi csúcson, 10 ezer dollár felett állt, most 4000 dollár környékén jár – emelte ki az Economist cikke.

A zuhanó konténerköltségek a globális tengeri szállítmányozásra nehezedő nyomás (készlethiányok, torlódások) enyhülését jelzik, és hozzájárulhatnak a magas infláció mérsékléséhez, illetve a világgazdasági kereslet lassulásához is.

A jelenség szorosan összefügg a kínai exportvolumen bezuhanásával, amiről nemrég írtunk.

Van kiút az energiaválságból, és még keresni is lehet rajta!

Az orosz-ukrán konfliktus hetedik hónapjában már nem az a kérdés, hogy Európa recesszióba süllyed-e, hanem az, hogy mennyire lesz mély és elhúzódó a válság. A kedvezőtlen kilátások ellenére, nem szabad azonban alábecsülni az európaiak alkalmazkodóképességét, a ma még strapabíróbbnak tűnő oroszok hosszú távú strukturális nehézségeit és azt, hogy egy válságos időszaknak is megvannak a vonzó befektetési lehetőségei. Nagyinterjú Szőcs Gáborral, a HOLD Alapkezelő, azon belül az Orion Befektetési Alap portfóliómenedzserével.