Valamit tudnak a német diszkontok

Jobbra egy Lidl, balra épül egy Aldi. Az utóbbi német lánc lemaradt, csak most lép be a Kanári-szigetekre egy logisztikai központtal, és egyből 20 üzletet fog felhúzni a következő években, több 10 millió eurós befektetéssel, ezres nagyságrendben munkahelyeket teremtve.

Forrás: Vakmajom Facebook-oldala

Magyarul, itt óriási verseny lesz, mert ha az egyik bolt nem elég olcsó, átcsattogsz a másikba.

Az infláció monetáris jelenség, mindig az állam generálja. Az árak letörésének fő eszköze pedig mindig a piaci verseny, és nem a hatósági ár, ami hiányt okoz.

Ereszd össze a német diszkontokat, tedd őket egymás mellé, és kezüket-lábukat fogják törni a hatékonyságukkal és az árversenyükkel, hogy hozzájuk menjél be és olcsón szállíthassák neked a fél világ termékeit. Nem akadályokat kell gördíteni eléjük, plázastopot, különadót és mindenféle szivatást, hanem vörös szőnyeget.

A drágább spanyol láncoknak fel kell kötni a gatyájukat,

például az amúgy klassz Mercadonának meg a Hiperdinónak, hogy versenyben, azaz életben maradhassanak. Közben ezért senki sem hullat krokodilkönnyeket, mert a lényeg a fogyasztók minél olcsóbb, minél jobb termékekkel történő kiszolgálása, és tök mindegy, milyen tulajdonú, aki ezt biztosítani tudja.

Amúgy meg európai ez is és az is, nincs különbség a mi közös piacunkon. Balatonlellén ugyanígy állnak egymással szemben a boltok, le is verték az évtizedekig létezett, vagy 30 százalékos “balatoni felárat” – azt, hogy a helyi kereskedő verseny híján kirabolt nyáron.

Győzzön a jobb és az ügyesebb: a lényeg, szabad piaci versenyben.

Forrás: Vakmajom Facebook-oldala