Merre tovább, PR és kommunikáció? (vendég: Sztaniszláv András)

Nagyon izgalmas, mégis egyre kevésbé „szexi” a kommunikációs szakma – ez szerte a világban, Ázsiától Magyarországon át Amerikáig kihívás az iparágunkban. Pedig a digitalizáció és még inkább az AI korszakában egyre nagyobb szükség van olyan szakemberekre, akik megszűrik, sőt helyes mederben tartják az elképesztő tartalmi tömkeleget és zajt.

A kommunikációs kapuőröktől és mikroinfluenszerektől a szakma jelenén és jövőjén át Warren Buffett PR-jáig beszélgettünk Sztaniszláv Andrással, a Magyar Public Relations Szövetség elnökével.

Szóba került:

Huszonöt-harminc éve egy kommunikációs elit főszerkesztők, ügynökségi vezetők, nagyvállalatok komm. vezetői kezében volt, hogy mi jelenhet meg a kommunikációs térben; a tévében, rádióban, újságokban, az első netes site-okon. Az internettel és a közösségi médiával ez megváltozott, ma már minimális infrastruktúrával is lehetünk véleményvezérek, juttathatjuk el az üzenetünket a publikum felé. Ez helyes demokratizáció vagy a szakma elinflálódása?

Az igazán tőkeerős hazai cégeken és legnagyobb vállalatokon túl mennyire van motivációja, kerete arra a kkv-knak, hogy klasszikus értelemben vett PR-ra költsenek?

Hogyan tehet azért a Magyar PR Szövetség, hogy még nagyobb legyen a PR súlya a teljes magyar gazdaságban?

Jó szórakozást!

00:00 Mi a PR? (Idézet idézet hátán)

03:35 Kínától Magyarországon át Amerikáig lehet globalizált a PR?

09:02 El fogja venni az AI a kommunikációsok munkáját?

13:10 Social media: demokratizálódás vagy a szakma elinflálódása?

17:37 Egyszerű üzenet vs. szofisztikált tartalom

20:58 Spinmesterkedés: mennyire mérhető a PR?

25:12 Kommunikációs tanács a HOLD-nak

26:46 „Megtanultunk hibázni a Covid alatt”

31:59 Jó biznisz itthon a kommunikáció? PR-szelet a reklámtortában

36:12 Hogy lesz nagyobb a PR súlya hazánkban?

39:12 Warren Buffett és Elon Musk kommunikációjával zárunk