Óriásbrandek: a klub, ahol Kína még nem kapott helyet

A világgazdaság 100 legerősebb vállalati brandje összeadva több mint 5000 milliárd dollárnyi márkaértékkel* bír – összevetésre indokolatlan egymás mellé állításként: ez a 177 milliárd dolláros magyar éves GDP 28-szorosa.

Ábránkon a legnagyobbak között is legnagyobbak, a Brand Finance 2024 eleji gyűjtéséből.

Amerika

Megkérdőjelezhetetlen, hogy a világ – és Amerika – legértékesebb márkája az 517 milliárd dolláros Apple. A techóriás egy év alatt 73,6 százalékot (!) erősödött a mutatóban.

Ázsia

Annak ellenére, hogy Kína húsz márkával is jelen van a top 100-as listán, régióbontásban megelőzi őt Dél-Korea, pontosabban a 99 milliárd dolláros értékű Samsung brand.

Összességében az ázsiai brandek jelentősen erősödni tudtak az elmúlt években. A kínai TikTok (a hazai megfelelőjével, a Douyinnel együtt) értéke 84 milliárd, míg a japán Toyota és a Saudi Aramco márkaértéke 53 milliárd, illetve 42 milliárd dollár.

Európa

Az Öreg Kontinens legértékesebb márkája a német Deutsche Telekom 73 milliárd dollárral, míg a francia Louis Vuitton luxusdivatházat 32 milliárd dollárra kalkulálja a Brand Finance.

*Márkaérték?

A Brand Finance egy egész földhözragadt képlet alapján számolt:

Márkaerősség (teljesítmény, javak, befektetések) x Márkakapcsolt jogdíjak x Márkabevételek = Márkaérték

Borítókép forrása: Getty Images/Chung Sung-Jun